Koncert hrvatskog nacističkog etno-rokera M. P. Tompsona koji se sutra održava u Zagrebu, pred najavljenih 500.000 posetilaca (iako se sada objavljuju podaci da je navodno prodato ’samo‘ 450.000 ulaznica) izazvao je interesovanje ne samo u regionu, već o njemu izveštavaju i svetski mediji, portal francuske TV mreže “France24” i Jerusalim post.
Razumljivo je da se oglase i Vedrana Rudan, kao i Nataša Drakulić, drugo se i ne očekuje. Rudanova na svom blogu „Logor Zagreb“, nikad oštrije o Tompsonovom koncertu: „Jedina sam kojoj je Thompsona i Svetskog događaja veka preko glave“ … „Hrvatska je bila i ostala zemlja slobodna za kriminalce širokog spektra. Ili se prilagodi, ili od*ebi“(…), poručila je. „Voditeljka mu se (nedavno) smeškala dok je, sa suzama u očima, tvrdio da peva jer ga je na to nagovorio bolesni sin. Neće valjda reći da mu je motiv lova. U životu ima prioritete: Domovina, Bog, Porodica“, ironično je primetila književnica. No, osim kriminalizacije Tompsona i aktuelnih hrvatskih vlasti ništa o širem značenju.
Sa druge strane Nataša Drakulić, odrešita kao i uvek, u izjavi za Srnu kaže:
- Ono što mene najviše povređuje jeste zašto je sada izabran trenutak kada idemo ka obilježavanju 30-godišnjice “Oluje”. To je pokazatelj i pravih naših odnosa koji svi kao hoćemo nekako da ulepšamo, da se bavimo nekim zajedništvom. Kakvo crno zajedništvo – naglasila je Drakulićeva koja je scenarista filma “Dara iz Јasenovca” i izbegla je iz Hrvatske. Navela je i da je jedva 3.000 ljudi potpisalo peticiju kojom se traži da se sutrašnji koncert otkaže, dok su, sa druge strane, karte planule za deset do 15 minuta.
- Svjesna sam (Tompsonove) popularnosti i tu nema šta da se govori, to govori o njima – rekla je ona.
Portal francuske TV mreže “France24” podseća da su nastupi hrvatskog pronacističkog muzičara zabranjeni u više zemalja zbog njegovih simpatija prema ustaškom režimu, pronacističkoj vlasti iz Drugog svetskog rata, prenosi Tanjug.
“France24” dalje navodi da je ‘poslednjih godina u Hrvatskoj prisutna sve veća tolerancija prema pronacističkoj prošlosti, a kritičari tvrde da vlasti ne sankcionišu korišćenje ustaških simbola’. Podsećaju da su ustaše tokom Drugog svjetskog rata progonile i ubijale stotine hiljada Srba, Јevreja, antifašističkih Hrvata, Roma i drugih u koncentracionim logorima. Iako je, kažu, Nezavisna Država Hrvatska bila nacistički marionetski režim, savremeni simpatizeri smatraju vođe tog režima osnivačima moderne Hrvatske, navodi RTRS.
Dodaju da je Centar Simon Vizental, vodeća jevrejska organizacija za ljudska prava, optužio Tompsona za veličanje genocida u njegovim pesmama i da je upozorio da prikazivanje ustaških simbola na njegovim koncertima „nije ni slučajno, ni pogrešno“.
“France24” napominje da je hrvatski istoričar Hrvoje Klasić rekao ranije za AFP da popularnost Tompsona ne odražava jačanje ekstremne desnice u društvu. Velika većina obožavalaca vidi Tompsona kao „domoljuba koji predstavlja tradicionalne vrijednosti poput domovine, vjere i porodice“, rekao je Klasić.
Sutrašnji koncert Marka Perkovića Tompsona u Zagrebu biće najuverljiviji dokaz opasnosti koju predstavlja iskrivljivanje istorije o Holokaustu, piše istoričar Efraim Zurof u tekstu za “Jerusalim post”, prenosi SRNA.
- Perković je fanatični hrvatski nacionalista i veliki pristalica ustaša, ozloglašenog terorističkog pokreta koji je tokom Drugog svetskog rata upravljao NDH, koji je započeo tri genocidne kampanje – protiv Srba, Јevreja i Roma – i koji je ubio stotine hiljada nevinih žrtava na najokrutnije moguće načine, čime su šokirali čak i svoje nemačke nacističke pokrovitelje”, ističe se u tekstu.
- Pojedine njegove pesme posvećene su tragičnim ratnim dešavanjima devedesetih i pune su nacionalističkih konotacija. On svoju najpoznatiju pjesmu “Bojna Čavoglave” počinje ustaškim pozdravom “Za dom spremni!”, što je analogmo nacističkom pozdravu “Zig hajl!”. Publika na njegovim koncertima glasno i sa entuzijazmom peva pesmu “Јasenovac i Gradiška Stara”, koja slavi smrtonosne logore u NDH, kao i protagoniste Vjekoslava Maksa Luburića i njegove koljače, Јuru Francetića, kao i samog lidera NDH Antu Pavelića i “Crnu legiju” – navodi Zurof u tekstu.
U daljem tekstu se napominje da su Tompsonovi koncerti zabranjeni u evropskim zemljama kao što su Holandija i Švajcarska.
- Tompson je bio jedan od najpriznatijih pevača i promoter ratnih dejstava, a njegove pesme su neodvojiv deo brojnih proslava uspeha hrvatskih sportskih timova. S obzirom da je Hrvatska sada u dobrom položaju u EU, kao i u Šengenskoj i evrozoni – a do nedavno i predsedavajuća Međunarodnog saveza za sećanje na Holokaust – čovek bi pomislio da će njihove vlasti pronaći način da zabrane Tompsonu da veliča lokalne masovne ubice – navodi se u tekstu.
- U logorima u Јastrebarskom i Sisku mučena su i otimana srpska deca, za koju je bilo planirano da postanu savremeni janjičari. Јasenovac je postao simbol ustaške okrutnosti i izopačenosti, a jedna od tabli sa nazivima najužasnijih logora koje su izložene u Јad Vašemu posvećena je upravo tom logoru – ističe Zurof.
On napominje da je dodvoravanje okrutnim ustaškim masovnim ubicama gnusna uvreda za stotine hiljada nevinih žrtava NDH i njihovih porodica, kao i način da se sakrije istina, a masovne ubice pretvore u smele heroje i uzore patriotizma.
- Takva verzija istorije NDH je klasičan slučaj užasnog iskrivljavanja, koje će, ako se ne opovrgne, spriečiti narode bivše Јugoslavije da ikada postignu trajno pomirenje”, piše Efraim Zurof.
Zurof je podsetio i na upozorenje nedavno preminulog stručnjaka za Holokaust Јehude Bauera u vezi sa opasnostima koje nosi iskrivljivanje priče o Holokaustu, što je Bauer smatrao čak i štetnijim od poricanja Holokausta, prenosi SRNA.
Iz vesti RTRS-a prenosimo zaključno podsećanje da je zločinačka akcija “Oluja” počela 4. avgusta 1995. godine ofanzivom hrvatske vojske i policije, te jedinica HVO na području Banije, Like, Korduna i severne Dalmacije.
Prema podacima “Veritasa”, tokom “Oluje” iz domova je proterano više od 220.000 krajiških Srba, a na evidenciji se nalaze imena 1.893 poginulih i nestalih Srba iz ove akcije i posle nje, od kojih 1.236 ili 65 odsto civila, a među njima su oko tri četvrtine bili stariji od 60 godina.
Međunarodni sud pravde je u presudi iz februara 2015. godine “Oluju” okvalifikovao kao etničko čišćenje, ali ne i kao genocid, mada svetski eksperti za tu oblast tvrde da je ta operacija imala sve karakteristike genocida.
(Po izveštajima agencija Srna, Tanjug, Beta i portala NovaS, RTRS i Jerusalim post)
Veritas.info
Ставови изнети у подржаном медијском пројекту нужно не изражавају ставове органа који је доделио средства.
Povezani tekstovi









