D.I.C. Veritas

Srbija danas, Tanjug, 08.10.2020, POSRNUĆE I MORALNI SUNOVRAT: Srpski intelektualci zgroženi prodajom stvari iz Jasenovca na internetu

Sramotan potez “prodavaca”.Sramotan potez “prodavaca”.

Prodaja ličnih stvari, dokumenata i predmeta iz koncentracionog logora Jasenovac, koja se pojavila na sajtu za internet prodaju “E-Bay” moralno je neopravdana i ruga se sećanjima na najteža vremena kroz koja su prošle žrtve fašizma u Drugom svetskom ratu, kaže akademik Ljubodrag Dimić za medije.

On smatra da je reč o “morbidnoj priči” koja od svega pravi biznis, u poljima i oblastima u kojima se biznis nikako ne pravi.

- Danas Jasenovac, sutra Dahau i Aušvic, i to je nešto što treba da nas opomene i osvesti zbog sveopšteg moralnog posrnuća. Neke stvari su duboko moralna kategorija – prokomentarisao je Dimić praksu kupovine-prodaje preko interneta.

List piše da su na “E-Bay-u” prodaju delovi odeće logoraša, fotografije, raznorazna dokumenta, značke iz jasenovačkih logora smrti, a “stvari” se prodaju po ceni od deset do čak preko dve hiljade dolara.

Većina onih koji nude su iz Hrvatske, Slovenije, Amerike, Austrije ali ima onih i iz Srbije, navodi list.

Predsednik Etičkog odbora Društva psihologa Srbije Nikola Petrović smatra da bi jedino prodaja muzeju možda mogla doći u obzir mada ističe da je “poklanjanje” primerenije.

- Uostalom, ako ne kupuje muzej posvećen žrtvama Jasenovca, što bih donekle razumeo, koja je svrha toga i ko bi to uopšte kupio osim neki neonacista ili član odnosno potomak porodice žrtava koji nešto želi od svog pretka – napominje Petrović.

Predsednik Udruženja za zaštitu prava potrošača “Prosperitet”, Radomir Ćirilović, objašnjava da je posredi “sramna i morbidna prodaja” i da nije precizno utvrđeno šta se sve sme a šta ne sme naći na internetu i da bi na svetskom nivou trebalo regulisati to nedefinisano polje.

- Kakvi su to ljudi u moralnom pogledu koji tako nešto mogu da kupe – pita se Ćirilović.

U pitanju je, kaže on, uspomena na nečiju nesreću i to ne može biti smatrano robom na tržištu, poput roba i usluga koje se prodaju “onlajn”.

- Onaj koji prodaje takve stvari amoralan je i njega je baš briga za patnju i stradanje ljudi. On egzistira na tuđoj muci koristeći kupca koji je patološki tip psihogene prirode – ističe on i zaključuje da je ovo “čist fašizam, i vlasnika sajtova i vlasnika elektronskih komunikacija koji su dozvolili da se tako nešto prodaje”.

 

 

 

Povezani tekstovi

facebooktwittergoogle_pluslinkedinmailfacebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Komentari su isključeni.